Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie (inaczej na długi ogon – long tail) polega na wyborze konkretniejszych, bardziej rozbudowanych i szczegółowych słów kluczowych, które składają się np. z 4-5 wyrazów. Przykład? Zamiast frazy ogólnej „meble kuchenne” w pozycjonowaniu szerokim wybiera się frazy dłuższe, np. „białe meble kuchenne do zabudowy”. Dowiedz się poniżej, dla kogo jest pozycjonowanie na długi ogon oraz jakie korzyści za sobą niesie!

Dla kogo jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie to idealne rozwiązanie w przypadku dużych serwisów i sklepów internetowych z szerokim asortymentem.

Pozycjonowanie na długi ogon to metoda, która polecana jest przede wszystkim rozbudowanym stronom internetowym takim jak: serwisy informacyjne, portale branżowe i wortale tematyczne oraz strony z opiniami czy recenzjami. Ponadto pozycjonowanie szerokie szczególnie nadaje się do reklamowania sklepów internetowych, ponieważ tego typu strony www posiadają w swoim asortymencie produkty z nierzadko precyzyjną specyfikacją. Z tego względu każdy produkt można opisać za pomocą wielu słów kluczowych.

W dużych i znanych sklepach internetowych takich produktów jest wiele. Idąc tym tropem, może być wiele tysięcy słów kluczowych, na które warto je pozycjonować. Dlatego w tym przypadku świetnie sprawdzi się pozycjonowanie na długi ogon, podczas którego promuje się również konkretne działy, zakładki i podstrony – słowem całą zawartość witryny. W ten sposób poprawia się widoczność strony w wyszukiwarce dla dużej liczby szczegółowych fraz.

Korzyści z pozycjonowania szerokiego

Przekonaj się, że pozycjonowanie na długi ogon to rozwiązanie idealne dla Twojej działalności.

Zwiększenie współczynnika konwersji

Pozycjonowanie szerokie pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji, ponieważ stronę odwiedzają internauci ze świadomością produktu, którego poszukują. A to wszystko już na etapie wpisywania frazy w pole wyszukiwarki Google. Stąd zwiększają się też szanse na sprzedaż.