Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie (inaczej na długi ogon – long tail) polega na wyborze konkretniejszych, bardziej rozbudowanych i szczegółowych słów kluczowych, które składają się np. z 4-5 wyrazów. Przykład? Zamiast frazy ogólnej „meble kuchenne” w pozycjonowaniu szerokim wybiera się frazy dłuższe, np. „białe meble kuchenne do zabudowy”. Dowiedz się poniżej, dla kogo jest pozycjonowanie na długi ogon oraz jakie korzyści za sobą niesie!

Dla kogo jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie to idealne rozwiązanie w przypadku dużych serwisów i sklepów internetowych z szerokim asortymentem.

Pozycjonowanie na długi ogon to metoda, która polecana jest przede wszystkim rozbudowanym stronom internetowym takim jak: serwisy informacyjne, portale branżowe i wortale tematyczne oraz strony z opiniami czy recenzjami. Ponadto pozycjonowanie szerokie szczególnie nadaje się do reklamowania sklepów internetowych, ponieważ tego typu strony www posiadają w swoim asortymencie produkty z nierzadko precyzyjną specyfikacją. Z tego względu każdy produkt można opisać za pomocą wielu słów kluczowych.

W dużych i znanych sklepach internetowych takich produktów jest wiele. Idąc tym tropem, może być wiele tysięcy słów kluczowych, na które warto je pozycjonować. Dlatego w tym przypadku świetnie sprawdzi się pozycjonowanie na długi ogon, podczas którego promuje się również konkretne działy, zakładki i podstrony – słowem całą zawartość witryny. W ten sposób poprawia się widoczność strony w wyszukiwarce dla dużej liczby szczegółowych fraz.

Efektywne pozycjonowanie – co mnie wyróżnia?

W swojej pracy skupiam się przede wszystkim na efektywności. Robię wszystko, aby na stronę klienta dostarczyć wartościowych ruch organiczny. Stosuję przy tym maksymalnie skuteczne metody.

Data driven SEO

Bazując na metodologii data driven w procesie pozycjonowania, opieram się na realnych zestawach danych. To coś więcej niż przeczucia, przypuszczenia czy doświadczenie. To analityczne podejście do działań SEO. Wykorzystuję tę strategię działaniach on-site oraz off-site. Dzięki dokładnej analizie konkurencji, wiem jakie prace należy wykonać, jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie i jaki czas będzie potrzebny na osiągnięcie określonych celów.

Content gap

Dzięki analiza content gap, jestem w stanie stwierdzić jakie luki oraz różnice w treści posiada strona klienta względem konkurencji. Używając specjalistycznych narzędzi SEO, doskonale wiem, jakich zagadnień brakuję na pozycjonowanej stronie, aby skutecznie walczyć z konkurencją. Content gap dotyczy analizy treści w obrębie całej domeny (analiza treści sprzedażowych czy analiza treści blogowych).

Quick Wins

Czyli tzw. „szybkie zwycięstwa”. Quick Wins to doskonała strategia działań SEO, która przynosi niemalże natychmiastowe efekty. Te rozwiązanie świetnie sprawdza się przede wszystkim w pozycjonowaniu ecommerce. Analizuję listę fraz, na które wyświetla się pozycjonowana stron. Szukam takich słów kluczowych, które znajdują się blisko TOP10. Wdrażam działania, a po kilku dniach frazy wskakują do TOP10. Dzięki temu dość szybko mogę udowodnić swoją skuteczność.

Data driven SEO – na czym to polega?

Opracowuje strategie SEO w oparciu o konkretne dane. Analizuje, wyciągam wnioski i wdrażam odpowiednie działania.

Analiza

  • widoczność konkurencyjnych serwisów oraz listę ich słów kluczowych,
  • architekturę informacji konkurencyjnych serwisów, 
  • stopień optymalizacji treści konkurencyjnych serwisów,
  • profil i źródło pochodzenia backlinków do konkurencyjnych serwisów.

Wnioski

  • jakie działania wykonuje konkurencja?
  • jakie działania należy wykonać, aby osiągnąć wyraźne rezultaty?
  • jaki budżet będzie potrzebny, aby wypozycjonować stronę?
  • jak długo należy będzie czekać efekty pozycjonowania?

W takim rozwiązaniu nie ma miejsca na domysły czy przypuszczenia. Przedstawiam konkretny plan działań SEO, który oparty jest o realny zestaw danych.

Korzyści z pozycjonowania szerokiego

Przekonaj się, że pozycjonowanie na długi ogon to rozwiązanie idealne dla Twojej działalności.

Zwiększenie współczynnika konwersji

Pozycjonowanie szerokie pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji, ponieważ stronę odwiedzają internauci ze świadomością produktu, którego poszukują. A to wszystko już na etapie wpisywania frazy w pole wyszukiwarki Google. Stąd zwiększają się też szanse na sprzedaż.

Lepsze pozycjonowanie mniej konkurencyjnych fraz

Niszowe frazy może i mają mniej zapytań w Google, ale za to cechują się mniejszą konkurencyjnością względem fraz ogólnych. Tym samym zwiększasz szanse na TOP10. Nie musisz się też ograniczać do jednej frazy – w długim ogonie może być ich naprawdę sporo.

Niski współczynnik odrzuceń

Za pomocą fraz w pozycjonowaniu szerokim użytkownik trafia na informacje lub produkty, których szukał. Dzięki temu będziesz w stanie zatrzymać go dłuższą chwilę na swojej stronie, co pozwoli obniżyć współczynnik odrzuceń.

Dotarcie do sprecyzowanych odbiorców

Nie musisz już błądzić w czeluściach różnych grup docelowych i zastanawiać się, która będzie odpowiednia – ona sama do Ciebie przychodzi. Długie frazy wpisują konkretni użytkownicy, na których od początku Ci zależało. A to przecież przekłada się na zwiększenie zysków ze sprzedaży!

Stabilny wzrost ruchu na stronie

Dodając kolejne, szczegółowe frazy w pozycjonowaniu szerokim, nawet nie odczujesz pojedynczych spadków w pozycjach tak jak w przypadku pozycjonowania tradycyjnego. To daje poczucie stabilności w wysokich wynikach wyszukiwania w Google.

Wzrost popularności w wyszukiwarce

Ze względu na małą konkurencyjność fraz z long tail masz zwiększone szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w Google. Dodając do tego stabilny wzrost ruchu zyskujesz popularną stronę odwiedzaną przez wielu użytkowników. W ten sposób kreujesz także markę firmy!

Cennik

Zanim się ze mną skontaktujesz, zapoznaj się z ogólnym cennikiem moich usług. Pamiętaj, że ostatecznie ustalam opłaty indywidualnie.

Pozycjonowanie lokalne

Od 500 zł / miesięcznie

Pozycjonowanie ogólnopolskie

Od 500 zł / miesięcznie

Pozycjonowanie sklepów

Od 750 zł / miesięcznie

Podana cena jest kwotą netto.

Polecane wpisy na moim blogu

Przeczytaj polecane przeze mnie wpisy na moim blogu o pozycjonowaniu

Darmowa wycena SEO

Skontaktuj się ze mną. Napisz, zadzwoń lub po prostu wypełnij formularz kontaktowy. Przygotuję dla Ciebie efektywną strategię SEO, dzięki której Twoja firma zaistnieje w wyszukiwarce Google. Zapraszam!

Telefon 605 425 932
E-mail kontakt@michal-brzozowski.pl