Audyt SEO

Audyt SEO to wyczerpująca analiza strony internetowej pod kątem dopasowania do wymogów wyszukiwarki internetowej. Wysuwa konkretne wnioski i podpowiada, jak poprawić efektywność prowadzonych działań marketingowych. Jest wstępem do optymalizacji i bardzo ważnym aspektem procesu pozycjonowania.

Kiedy wykonać audyt SEO?

Zobacz, w jakich sytuacjach audyt SEO okaże się dobrym, a może i nawet koniecznym rozwiązaniem.

Najczęściej przeprowadzanym audytem jest ten przeprowadzany zaraz po zaprojektowaniu strony internetowej. Audyt w tym przypadku bierze pod lupę głównie aspekty techniczne witryny, które mogą zostać wykorzystane przy planowaniu działań marketingowych w Internecie. Audyt SEO nowo powstałej strony www wysuwa uwagi będące zgłoszeniem podstawowych problemów, np. meta znaczniki (opisy czy tytuły) lub słowa kluczowe.

Audyt SEO przeprowadza się również bezpośrednio przed rozpoczęciem pozycjonowania – to jeden z kluczowych elementów tego procesu. Ponadto często ma miejsce także w przypadku zmiany pozycjonera. Nie chodzi jednak o sprawdzenie, czy specjalista wykonywał swoją pracę dobrze, lecz o wywnioskowanie, czy prowadzona do tej pory strategia była efektywna.

Co obejmuje audyt SEO?

Zobacz, z jakich etapów składa się szczegółowy audyt SEO, który z chęcią dla Ciebie przeprowadzę.

Ogólne dane i historia domeny

W tym aspekcie biorę pod lupę takie elementy jak rodzaj i tematykę strony, liczbę podstron zaindeksowanych w Google, adres IP czy wiek domeny wyrażony w latach. Wszystko dokładnie sprawdzam i wyciągam wnioski, np. zakup nowej domeny.

Statystyki domeny

Aby skontrolować statystyki, korzystam z narzędzia, jakim jest Google Analytics. W audycie biorę pod uwagę wszystkie czynniki składające się na ruch organiczny strony (np. łączną miesięczną liczbę sesji) oraz na ocenę zachowania użytkowników (np. średni czas spędzony na stronie).