Audyt SEO

Audyt SEO to wyczerpująca analiza strony internetowej pod kątem dopasowania do wymogów wyszukiwarki internetowej. Wysuwa konkretne wnioski i podpowiada, jak poprawić efektywność prowadzonych działań marketingowych. Jest wstępem do optymalizacji i bardzo ważnym aspektem procesu pozycjonowania.

Kiedy wykonać audyt SEO?

Zobacz, w jakich sytuacjach audyt SEO okaże się dobrym, a może i nawet koniecznym rozwiązaniem.

Najczęściej przeprowadzanym audytem jest ten przeprowadzany zaraz po zaprojektowaniu strony internetowej. Audyt w tym przypadku bierze pod lupę głównie aspekty techniczne witryny, które mogą zostać wykorzystane przy planowaniu działań marketingowych w Internecie. Audyt SEO nowo powstałej strony www wysuwa uwagi będące zgłoszeniem podstawowych problemów, np. meta znaczniki (opisy czy tytuły) lub słowa kluczowe.

Audyt SEO przeprowadza się również bezpośrednio przed rozpoczęciem pozycjonowania – to jeden z kluczowych elementów tego procesu. Ponadto często ma miejsce także w przypadku zmiany pozycjonera. Nie chodzi jednak o sprawdzenie, czy specjalista wykonywał swoją pracę dobrze, lecz o wywnioskowanie, czy prowadzona do tej pory strategia była efektywna.

Co obejmuje audyt SEO?

Zobacz, z jakich etapów składa się szczegółowy audyt SEO, który z chęcią dla Ciebie przeprowadzę.

Ogólne dane i historia domeny

W tym aspekcie biorę pod lupę takie elementy jak rodzaj i tematykę strony, liczbę podstron zaindeksowanych w Google, adres IP czy wiek domeny wyrażony w latach. Wszystko dokładnie sprawdzam i wyciągam wnioski, np. zakup nowej domeny.

Statystyki domeny

Aby skontrolować statystyki, korzystam z narzędzia, jakim jest Google Analytics. W audycie biorę pod uwagę wszystkie czynniki składające się na ruch organiczny strony (np. łączną miesięczną liczbę sesji) oraz na ocenę zachowania użytkowników (np. średni czas spędzony na stronie).

Słowa kluczowe

Jeżeli strona była wcześniej pozycjonowana, sprawdzam liczbę wcześniejszych słów kluczowych w TOP10. Jeżeli jest pozycjonowana po raz pierwszy, tworzę proponowaną listę kilkunastu fraz na podstawie np. danych z Google Analytics oraz za pomocą innych narzędzi.

Kwestie techniczne

W tym aspekcie przyglądam się takim składniowym strony www jak nagłówki HTTP (np. kody przekierowania 3XX), a także sprawdzam dostęp dla robotów wyszukiwarek i integrację z narzędziami Google (Analytics, Search Console).

Optymalizacja kodu strony

To ogromnie znacząca część audytu. Jeśli trzeba, poprawiam następujące czynniki: kod strony (HTML, CSS), tytuł strony, opis strony, znaczniki HTML i inne zaawansowane szczegóły, np. mobilność witryny czy szybkość jej ładowania na rozmaitych urządzeniach.

Optymalizacja treści strony

Content is the king – mówią. Zwracam uwagę na jakość treści, a także na jej objętość (długość), unikalność (brak zgłoszeń naruszeń praw autorskich), występowanie słów kluczowych i użycie multimediów. Sprawdzam, jak często treść była aktualizowana i dbam o ten aspekt podczas dalszych działań.

Adresy URL i linkowanie

Na prawidłowy audyt adresów URL składa się sprawdzenie ich długości, braku polskich znaków i wielkich liter, użycia właściwych separatorów, łatwej dostępności podstron oraz niewystępowania nadmiernej liczby zmiennych. Sprawdzam też linki wewnętrzne i wychodzące.

Linki przychodzące

W przypadku linków przychodzących znaczenie ma ich jakość i lokalizacja. Nie mniej ważna jest zgodność z tematyką strony/podstrony oraz sposób osadzenia linku. Przyglądam się też innym kwestiom: adresom IP, stronom docelowym czy domenom linkującym.

Wyszukiwanie lokalne

To dział audytu, który jest wymagany tylko w przypadku stron firmowych o zasięgu lokalnym. Biorę pod lupę elementy wizytówki w Google – opis firmy, opinie klientów czy udostępnione materiały. Sprawdzam również zgodność danych na wizytówce z danymi na Twojej stronie internetowej.

Cennik

Zanim się ze mną skontaktujesz, zapoznaj się z ogólnym cennikiem moich usług. Pamiętaj, że ostatecznie ustalam opłaty indywidualnie.
Audyt SEO

Od 1000

Podana cena jest kwotą netto.

Darmowa wycena

Nic nie ryzykujesz, nic nie tracisz, a możesz wiele zyskać. Napisz do mnie, a dobiorę indywidualną strategię SEO dla Twojej firmy, która pomoże jej zaistnieć w Internecie. Zapraszam!

E-mail kontakt@michal-brzozowski.pl

Zadzwoń teraz! 605 425 932