Co zrobić, aby moja strona była pierwsza w Google?
Masz swoją stronę internetową? Z pewnością chcesz, by znalazła się na pierwszym miejscu wyszukiwarki Google. Oczywiście nikt nie może ci tego zagwarantować, ale istnieją sposoby, dzięki którym możesz maksymalnie zwiększyć to prawdopodobieństwo.
Rozsądne pozycjonowanie
Przede wszystkim pamiętaj o tym, że nie tak wielką sztuką jest znaleźć się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, jak się na niej utrzymać. Dlatego lepiej jest wybrać profesjonalistów, którzy korzystają z technik White Hat SEO i nie obiecują gruszek na wierzbie już po pierwszym miesiącu współpracy. Rozsądne pozycjonowanie jest długofalowe – na jego efekty trzeba trochę poczekać (zwykle około pół roku), jednak się opłaca.
Co wchodzi w skład rozsądnego pozycjonowania?
- Przemyślany, dokładny i przeanalizowany (także za pomocą specjalnych narzędzi) dobór słów kluczowych poparty precyzyjnym audytem SEO.
- Doskonała optymalizacja takich rzeczy jak tytuł strony, jej opis oraz nagłówki – bez nachalnego wykorzystywania słów kluczowych.
- Link building oparty na wartościowych odnośnikach, czyli takich, które pochodzą ze sprawdzonych serwisów, a nie zwykłych zaplecz i „śmietnisk linków”.
- Marketing szeptany na branżowych portalach, forach i blogach, ale nie w formie spamu, a ciekawych, odnoszących się do komentowanego artykułu komentarzy.
- Treść (na stronę, artykuły, opisy produktów itp.) z umiejętnie wplecionymi frazami, bez naszpikowania i sztucznego wydźwięku.
Ciekawy content
Prawda jest taka, że dobry content obroni się sam. Jeżeli będzie niebanalny, czyli spełniający swoją funkcję sprzedażową, a przy tym napisany językiem odbiorców oraz nieduplikowany, z pewnością Google doceni wysiłek copywritera. To ważne, by wejść we współpracę z osobą, która zna się na rzeczy (podobnie jak w przypadku pozycjonowania). Jednak content to nie tylko słowa; zwróć uwagę także na wszelką grafikę na Twojej stronie. Jeśli masz możliwość, staraj się jak najmniej korzystać ze stockowych zdjęć, a postawić na autorskie. To także ma wpływ na pozycję w wyszukiwarce.
Podsumowanie
Twoja branżowa wiedza + umiejętności pozycjonera + fach w ręku copywritera = przepis na pierwszą pozycję w Google!