Tworzenie wpisów na bloga w metodologii data-driven SEO

Cały proces tworzenia contentu na stronach moich klientów jest przeze mnie bardzo skrupulatnie przygotowany (research słów kluczowych ➡️ utworzenie struktury artykułu ➡️ przygotowanie audytów w narzędziu Surfer SEO ➡️ utworzenie artykułu w metodologi data-driven SEO ➡️ dodanie i optymalizacja na stronie klienta). Zależy mi na tym, aby każdy copywriter, z którym współpracuję otrzymał ode mnie jak najdokładniejsze wytyczne.

W związku z tym mam również przygotowane szczegółowe wytyczne, jeśli chodzi o to w jaki sposób przygotować treści na blogi moich klientów, w metodologii data-driven SEO.

Wytyczne wyglądają w następujący sposób:

Wstęp

Poniżej przedstawiam szczegółowe wytyczne odnośnie tego w jaki sposób należy tworzyć wpisy na blogi w metodologii data-driven SEO.

Lista zadań

  • Utworzenie nowego wpisu według poniższych wytycznych.
  • Utworzenie nowego opis meta description dla tworzonego wpisu.

Wpisy należy tworzyć całkowicie od nowa bazując na informacjach wysłanych na maila (długość opisu, nagłówki oraz audytu wykonany w SurferSEO).

Proszę utworzyć wpis w metodologii data-driven SEO w oparciu o audyt wykonany w narzędziu SurferSEO.

1. UTWORZENIE WPISU / WPISÓW W METODOLOGII DATA-DRIVEN SEO

Przy każdym zleceniu wysyłam:

  • tytuł wpisu,
  • strukturę wpisu / listę nagłówków
  • odnośnik do audytu w SurferzeSEO.

Aby zobrazować jak to wygląda „w praktyce”, poniżej wklejam przykładowe informacje.

Tytuł:
Surfer SEO, czyli optymalizacja treści w metodologii data-driven SEO

Struktura wpisu / nagłówki:
H2: Surfer SEO – co to jest?
H3: Surfer SEO Serp Analyzer
H3: Surfer SEO Content Editor
H2: Surfer SEO vs
H3: Surfer SEO vs Ahrefs
H3: Surfer SEO vs SEMrush
H2: Surfer SEO Blog – Jak pomoże w prowadzeniu bloga?
H2: Surfer SEO – Wtyczka
H3: Surfer SEO Chrome
H3: Surfer SEO WordPress plugin
H2: Surfer SEO Case Study – zobacz jakie efekty udało mi się, dzięki niemu osiągnąć
H2: Surfer SEO cennik – ile to kosztuje?

Audyt DDS Surfer:
https://app.surferseo.com/drafts/s/ZG2NtJCFUNYYNq2j4TqR0b5RugwOYm7H

Ten artykuł napisałem samodzielnie, ale tak wyglądały wytyczne. Poniżej link do artykułu:

➡️ Surfer SEO – dlaczego warto z niego korzystać?

HARMONOGRAM POJEDYNCZEGO WPISU

Harmonogram każdego wpisu powinien wyglądać następująco:

  1. Wstęp (główne słowo kluczowe na samym początku w pierwszym akapicie)
  2. Spis treści
  3. Streszczenie artykułu
  4. Artykuł

Artykuł powinien mieć nagłówki, akapity, wypunktowania oraz pogrubienia. Musi być przyjazny dla oka użytkownika.

TWORZENIE WPISÓW W METODOLOGII DATA-DRIVEN SEO

Poniżej przesyłam informacje odnośnie tego w jaki sposób tworzyć wpisy na bloga w narzędziu Content Editor w narzędziu SurferSEO.

  1. Pod wskazanym odnośnikiem (podanym powyżej “Audyt DDS Surfer”) znajdują się szczegółowe wytyczne odnośnie tego jak ma zostać zbudowany konkretny wpis.
  2. Po kliknięciu w link pojawi się tradycyjny edytor tekstu, w którym należy utworzyć artykuł.
  3. Po prawej stronie wyświetlają się będę bardzo ważne informacje dotyczące tego jak zbudowany ma być artykuł. Przede wszystkim bierzemy pod uwagę następujące informacje:
    • “Content score”, czyli ogólna ocena jakości tekstu.
    • „Characters”, czyli informacja odnośnie tego jak dużo znaków powinien mieć tekst.
    • „Headings”, czyli informacja odnośnie tego jak dużo akapitów powinien mieć tekst.
    • „Paragraphs”, czyli informacja odnośnie tego jak dużo nagłówków powinien mieć tekst.
    • „Images”, czyli informacja odnośnie tego jak dużo obrazków powinien mieć tekst.
    • „TERMS -> ALL”, czyli informacja odnośnie listy dokładnych fraz, które muszą się znaleźć w tekście oraz ich ilość.
    • „TOPICS”, czyli sugestie dotyczące utworzenia nagłówków w artykule. WAŻNE: Jeśli liczba sugerowanych nagłówków jest dłuższa niż te, które są podane powyżej proszę utworzyć tak, by ich ilość była optymalna.
  4. Według tych wszystkich informacji proszę utworzyć artykuł.

2. OPTYMALIZACJA META DESCRIPTION

INFORMACJA DOTYCZĄCĄ OPTYMALIZACJI OPISU META DESCRIPTION

Meta description wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod meta title oraz adresem URL. Musi mieć charakter zachęcających użytkownika do wejścia na stronę. Musi być również nasycony słowami kluczowymi (najlepiej niech to będą wskazane nagłówki tak jak na przykładzie poniżej).

Aby zobaczyć jak meta description będzie wyglądał w wynikach wyszukiwania wykorzystujemy do tego narzędzie https://mangools.com/free-seo-tools/serp-simulator.

Zdania oddzielamy ✔, → lub ☞ i nie dajemy kropek w zdaniach.

Tak wygląda przykładowy poprawnie zoptymalizowany opis meta description:

PRZYKŁAD NR 1:

Popularne mity na temat depilacji laserowej ✔ Czy depilacja jest szkodliwa ✔ Czy depilacja jest bolesna ✔ Ile zabiegów potrzeba? Sprawdź!

PRZYKŁAD NR 2:

Materace lateksowe – czym się charakteryzują? ✎ Lateks naturalny a lateks syntetyczny ✎ Dla kogo jest dedykowany materac lateksowy? Sprawdź!

WAŻNE:

  • Proszę pamiętać, aby umieścić w meta description maksymalnie dwie ✔, ☞ lub →.
  • Meta description musi być odpowiedniej długości (130-150 zzs). Wykorzystujemy CAŁĄ dostępną liczbę znaków – im więcej fraz uda się umieścić w meta description, tym lepiej. To, że narzędzie https://mangools.com/free-seo-tools/serp-simulator wyświetla informacje o poprawności (świeci się zielony kolor), nie oznacza, że nie należy już dopisywać kolejnych znaków – ważne jest wykorzystanie maksymalnego potencjału.

Podsumowanie

Wszystkie działania SEO zawsze nakierowuję – przede wszystkim – na efektywność. Jest dla mnie kluczowa. W związku z tym przygotowałem powyższe wytyczne, które taką efektywność gwarantują. Przygotowanie treści według moich instrukcji, powoduje, że artykuły, które są tworzone oraz dodawane na stronę w szybkim tempie rankują w wyszukiwarce Google.

Audyt optymalizacja contentu przy użyciu narzędzia Surfer SEOTanie pozycjonowanie stron internetowych