Surfer SEO – dlaczego warto z niego korzystać?

Korzystają z niego agencje marketingowe i freelancerzy na całym świecie. Stał się ulubieńcem pozycjonerów, copywriterów oraz specjalistów SEO. Jak na tacy dostarcza danych na temat konkurencji. Mowa oczywiście o polskim (!) narzędziu Surfer SEO , które kompleksowo wspiera proces pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. 

Z pomocą Surfer SEO wykonasz dogłębną analizę każdego aspektu SEO w Google, co pomoże Ci zająć jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce. Zbudujesz stabilną pozycję w sieci, zawsze o krok przed konkurencją . Jakie dokładnie zastosowanie i możliwości daje Surfer SEO? Sprawdź!

Surfer SEO – co to jest?

Szukasz sprawdzonego narzędzia do kompleksowego pozycjonowania w sieci? Surfer SEO z pewnością ułatwi Twoją codzienną pracę, przy czym zwiększy jej efektywność. Narzędzie umożliwia pozyskiwanie danych w czasie rzeczywistym ze stron dokładnie tak, jak widzi je robot Google. Wszystkie informacje otrzymujesz w przystępny, przejrzysty sposób w postaci tabel, wykresów i tekstowych analiz.

Surfer SEO analizuje strony internetowe konkurencji, co znacznie ułatwia określenie kierunku optymalizacji. Wystarczy rzucić okiem na audyt, by wysnuć pierwsze istotne wnioski na przykład, jakiej strategii linkowania czy zagęszczenia słów kluczowych warto poświęcić więcej uwagi. Audyt strony zawiera konkretne wskazówki, w tym informacje na temat brakujących linków, fraz kluczowych, grafik czy nagłówków na stronie.

Surfer SEO przyda Ci się także w trakcie tworzenia contentu na bloga. Optymalizuje treść pod kątem wyszukiwarki, w efekcie czego jest ona dopracowana w najdrobniejszych szczegółach pod względem SEO. Jak widzisz, to wielofunkcyjne internetowe narzędzie, które pozwala przeprowadzać ogólne, jak i bardzo szczegółowe analizy.

Surfer SEO Serp Analyzer

Jednym z najpomocniejszych zakładek narzędzia jest Serp Analyzer. W czym tkwi jego fenomen? Szczegółowo analizuje TOP 50 najwyżej postawionych stron w Google na konkretną frazę kluczową. Na przykład, jeśli wpiszesz do wyszukiwarki Surfer SEO hasło „narzędzia SEO”, Twoim oczom ukaże się lista najpopularniejszych stron z tymi właśnie słowami kluczowymi. 

Na podstawie otrzymanego raportu z Serp Analyzer dowiadujesz się, jakie czynniki rankingowe są najczęściej uwzględniane przez Google w przypadku danego słowa kluczowego. Wiesz, jakie elementy SEO wymagają poprawy, które słowa kluczowe warto dodać do tekstu, które usunąć, a nawet, ile nagłówków powinno znaleźć się w treściach. W efekcie tego sprawnie wstrzelasz się w algorytm, ale też w zapytania użytkowników, czyli potrzeby swoich odbiorców. Na podstawie raportu SEO ze stron konkurencji poprawiasz pozycję w Google, przy czym dostarczasz coraz bardziej wartościowego contentu. A jeśli już o tym drugim mowa…

Surfer SEO Content Editor

Tworzysz wpisy na bloga? Budujesz od podstaw content na nowej stronie, na przykład opisujesz kategorie lub produkty? Content Editor od Surfer SEO pomoże Ci w pisaniu treści zoptymalizowanych pod kątem Google dla danego słowa kluczowego. Wpisy będą miały szansę rankować wysoko na konkretne słowa kluczowe, co zwiększy konwersję na stronie. To bardzo pomocne narzędzie, jeśli tworzysz treści dla klientów, posty na social media lub po prostu chcesz wypozycjonować swoją stronę internetową.

Content Editor sprawia, że wpisy są czytelne zarówno dla odbiorców, jak i botów indeksujących. Dzięki narzędziu dowiadujesz się, jak długi powinien być konkretny tekst na daną frazę kluczową. Poznajesz spis zalecanych słów najważniejszych, dodatkowych i opcjonalnych, które wypozycjonują witrynę. Wskazówek jest jeszcze więcej, a każda z nich ułatwia codzienne pisanie merytorycznych i wartościowych treści na miarę potrzeb odbiorców. 

Surfer SEO vs…

Może teraz zastanawiasz się, jak Surfer SEO ma się do innych narzędzi SEO. Przecież na rynku jest ich sporo – Uberssugest, SEMSTORM, Senuto, ASPS, Ahrefs, SEMrush… wybór jest ogromny, prawda? Oczywiście Surfer SEO jest dla nich konkurencyjny, ale przy okazji może z nimi naprawdę dobrze współpracować. W kolejnej części wpisu, dowiesz się więcej na ten temat. 

Surfer SEO vs Ahrefs

Z pomocą Surfer SEO użytkownicy znajdują najlepsze słowa kluczowe dla swojej witryny. Natomiast Ahrefs skupia się przede wszystkim na audycie linków zwrotnych. Eksplorator Ahrefs analizuje istniejącą zawartość witryny, w efekcie czego otrzymujesz długą listę informacji na temat linków zwrotnych, odsyłających domen, organicznych słów kluczowych czy ruchu organicznego. 

Jak zatem widzisz, te dwa narzędzia mogą być użytkowane naprzemiennie – Ahrefs do audytu witryny, a Surfer SEO do optymalizowania contentu. Wspomnę przy okazji, że Surfer SEO ma przejrzysty interfejs przystosowany do potrzeb nawet początkujących użytkowników, natomiast z zaawansowanego narzędzia Ahrefs chętnie korzystają bardziej doświadczeni specjaliści od SEO.

Surfer SEO Content Editor

SEMrush i Surfer SEO to dwa narzędzia, które mogą ze sobą idealnie współpracować. W SEMrush znajdziesz frazy kluczowe w analizie “content GAP”, a w Surferze, na ich podstawie, stworzysz lub zoptymalizujesz treść. 

Poza tym SEMrush umożliwia zlokalizowanie błędów na stronie, zbadanie profilu linków wychodzących i przychodzących oraz, podobnie jak Ahrefs, analizę linków . Nie musisz zatem rezygnować z jednego narzędzia na rzecz drugiego – każde z nich ma swoje ciekawe i przydatne funkcjonalności. 

Surfer SEO Blog – jak pomoże wprowadzeniu bloga?

Jak już wspomniałem, tworzenie contentu z Surfer SEO usprawnia pracę zarówno początkujących, jak i doświadczonych copywriterów, blogerów, pozycjonerów oraz innych specjalistów. Narzędzie określa wytyczne, na podstawie których pisanie treści jest efektywniejsze. Dobrze zoptymalizowany artykuł znajdzie się wysoko w Google, co wpłynie na ruch na stronie. Jak więc krok po kroku wygenerować listę wskazówek? 

W wyszukiwarkę Surfer SEO wpisz frazę kluczową, na którą chcesz wypozycjonować artykuł. Po kliknięciu w otrzymany wynik, zyskasz wgląd do najpopularniejszych stron z podanym słowem kluczowym. Zaznacz co najmniej 10 z nich i zapisz zmiany. Usuń z wyników największe portale typu Allegro czy OLX, w których zagęszczenie fraz kluczowych jest zbyt duże. 

Po zapisaniu ustawień otrzymasz wytyczne określające częstotliwość słów kluczowych, ich odmiany, a także wskazówki do pozostałych elementów tekstu na przykład akapitów, paragrafów, obrazków i nagłówków. 

Surfer SEO – wtyczka do przeglądarek internetowych

Tworzysz content na stronie postawionej na WordPressie? A może korzystasz z przeglądarki Google Chrome i chcesz mieć cały czas wgląd do słów kluczowych? Poznaj wtyczki Surfer SEO do przeglądarek internetowych!

Surfer SEO Chrome

Wtyczka do przeglądarki Chrome analizuje wyniki wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli na przykład wrzucisz do wyszukiwarki hasło „narzędzia SEO”, wówczas otrzymasz dodatkowe informacje, takie jak średnia miesięczna liczba wyszukań frazy, pokrewne słowa kluczowe, dłuższe wyrażenia powiązane z narzędziami SEO, a także linki do domen wykorzystujących tę frazę kluczową. Dzięki wtyczce Surfer SEO Chrome błyskawicznie skompletujesz wytyczne do pozycjonowania artykułu, opisu kategorii czy produktu.

Surfer SEO WordPress plugin

Jeśli pracujesz bezpośrednio na WordPressie, wtyczka znacznie ułatwi optymalizację i pozycjonowanie stron oraz samego contentu na dane frazy kluczowe. Podobnie jak w narzędziu Surfer SEO, dzięki wtyczce WordPress plugin zyskujesz dostęp do cennych wskazówek , takich jak zalecane słowa kluczowe oraz inne wytyczne SEO.

Surfer SEO Case Study – co zyskałem?

Surfer SEO to narzędzie-perełka, z którego korzystam naprawdę intensywnie. Czy z dobrym skutkiem? Te wyniki mówią same za siebie: 

Surfer SEO cennik – ile to kosztuje? 

Twórcy Surfer SEO udostępniają 3 pakiety, które różnią się zakresem oferowanych usług. Są to: 

  • Basic – 59$,
  • PRO 99$,
  • BUSINESS 199$.