SurferSEO – dlaczego warto z niego korzystać?

Korzystają z niego agencje marketingowe i freelancerzy na całym świecie. Stał się ulubieńcem pozycjonerów, copywriterów oraz specjalistów SEO. Jak na tacy dostarcza danych na temat konkurencji. Mowa oczywiście o polskim (!) narzędziu SurferSEO, które kompleksowo wspiera proces pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych.

Z pomocą SurferSEO wykonasz dogłębną analizę każdego aspektu SEO w Google, co pomoże Ci zająć jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce. Zbudujesz stabilną pozycję w sieci, zawsze o krok przed konkurencją. Jakie dokładnie zastosowanie i możliwości daje SurferSEO? Sprawdź!

SurferSEO – co to jest?

Co to jest SurferSEO

Szukasz sprawdzonego narzędzia do kompleksowego pozycjonowania w sieci? SurferSEO z pewnością ułatwi Twoją codzienną pracę, przy czym zwiększy jej efektywność. Narzędzie umożliwia pozyskiwanie danych w czasie rzeczywistym ze stron dokładnie tak, jak widzi je robot Google. Wszystkie informacje otrzymujesz w przystępny, przejrzysty sposób w postaci tabel, wykresów i tekstowych analiz.

SurferSEO (czasem wyszukiwany również jako Surfer SEO) analizuje strony internetowe konkurencji, co znacznie ułatwia określenie kierunku optymalizacji treści. Wystarczy rzucić okiem na audyt, by wysnuć pierwsze istotne wnioski na przykład, jakiej strategii linkowania czy zagęszczenia słów kluczowych warto poświęcić więcej uwagi. Audyt strony zawiera konkretne wskazówki, w tym informacje na temat brakujących linków, fraz kluczowych, grafik czy nagłówków na stronie. Tak samo, jak warto badać regularnie prędkość strony czy pozycję w Google, równie często warto sprawdzać, na co pozycjonuje się konkurencja – by trzymać rękę na pulsie. To już nie tylko analiza pozycji na dane zapytanie (czyli dane słowo kluczowe), ale również konkretne wskazówki dotyczące tego, co warto dodać, uzupełnić, poprawić.

SurferSEO przyda Ci się także w trakcie tworzenia contentu na bloga. Optymalizuje treść pod kątem wyszukiwarki, w efekcie czego jest ona dopracowana w najdrobniejszych szczegółach pod względem SEO. Jak widzisz, to wielofunkcyjne internetowe narzędzie, które pozwala przeprowadzać ogólne, jak i bardzo szczegółowe analizy. Zresztą, to też aplikacja, która szybko się rozwija. Ma kilka wygodnych i ułatwiających prace opcji, jak choćby integrację SurferSEO Google Docs.

SurferSEO Serp Analyzer

Jednym z najpomocniejszych zakładek narzędzia jest Serp Analyzer. W czym tkwi jego fenomen? Szczegółowo analizuje TOP 50 najwyżej postawionych stron w Google na konkretną frazę kluczową. Na przykład, jeśli wpiszesz do wyszukiwarki SurferSEO hasło „narzędzia SEO”, Twoim oczom ukaże się lista najpopularniejszych stron z tymi właśnie słowami kluczowymi.

Na podstawie otrzymanego raportu z Serp Analyzer dowiadujesz się, jakie czynniki rankingowe są najczęściej uwzględniane przez Google w przypadku danego słowa kluczowego. Wiesz, jakie elementy SEO wymagają poprawy, które słowa kluczowe warto dodać do tekstu, które usunąć, a nawet, ile nagłówków powinno znaleźć się w treściach. W efekcie tego sprawnie wstrzelasz się w algorytm, ale też w zapytania użytkowników, czyli potrzeby swoich odbiorców. Na podstawie raportu SEO ze stron konkurencji poprawiasz pozycję w Google, przy czym dostarczasz coraz bardziej wartościowego contentu. A jeśli już o tym drugim mowa…

SurferSEO Content Editor

Tworzysz wpisy na bloga? Budujesz od podstaw content na nowej stronie, na przykład opisujesz kategorie lub produkty? Content Editor od SurferSEO (czasem wyszukiwany również jako Surfer SEO) pomoże Ci w pisaniu treści zoptymalizowanych pod kątem Google dla danego słowa kluczowego. Wpisy będą miały szansę rankować wysoko na konkretne słowa kluczowe, co zwiększy konwersję na stronie. To bardzo pomocne narzędzie, jeśli tworzysz treści dla klientów, posty na social media lub po prostu chcesz wypozycjonować swoją stronę internetową.

Content Editor sprawia, że wpisy są czytelne zarówno dla odbiorców, jak i botów indeksujących. Dzięki narzędziu dowiadujesz się, jak długi powinien być konkretny tekst na daną frazę kluczową. Poznajesz spis zalecanych słów najważniejszych, dodatkowych i opcjonalnych, które wypozycjonują witrynę. Wskazówek jest jeszcze więcej, a każda z nich ułatwia codzienne pisanie merytorycznych i wartościowych treści na miarę potrzeb odbiorców.

SurferSEO Content Planner

To kolejna świetna opcja w całym asortymencie Surfer’a. Dzięki content plannerowi możesz przy użyciu jednego kliknięcia przygotować długoterminowy content plan pod kątem pozycjonowania konkretnej frazy. Jeżeli chcesz zaoszczędzić sporą ilość czasu lub po prostu nie wiesz jak dokładnie wykonać profesjonalny content plan to wystarczy, że zalogujesz się do Surfer SEO, a następnie otworzysz zakładkę CONTENT PLANER i wpiszesz np. najważniejszą dla Ciebie frazę (słowo kluczowe). Po kilku chwilach Surfer przygotuje dla Ciebie listę tematów wraz z istotnymi słowami kluczowymi, które należy użyć podczas tworzenia treści każdego artykułu. Dzięki temu, iż na Twojej stronie pojawią się powiązane artykuły – wzmocnisz pozycjonowanie najważniejsze frazy. Już nie tylko za pomocą dobrze sformułowanych nagłówków czy meta description, ale również świetnie skomponowanych i zbalansowanych treści.

Jak widzisz – funkcjonalności Surfer SEO jest sporo. Ja natomiast przedstawiłem na ten moment ich tylko kilka.

SurferSEO vs…

SurferSEO vs Semrush

Może teraz zastanawiasz się, jak SurferSEO ma się do innych narzędzi SEO. Przecież na rynku jest ich sporo – Uberssugest, SEMSTORM, Senuto, ASPS, Ahrefs, SEMrush… wybór jest ogromny, prawda? Oczywiście SurferSEO (czasem wyszukiwany również jako Surfer SEO) jest dla nich konkurencyjny, ale przy okazji może z nimi naprawdę dobrze współpracować. W kolejnej części wpisu, dowiesz się więcej na ten temat.

SurferSEO vs Ahrefs

Z pomocą SurferSEO użytkownicy znajdują najlepsze słowa kluczowe dla swojej witryny. Natomiast Ahrefs skupia się przede wszystkim na audycie linków zwrotnych. Eksplorator Ahrefs analizuje istniejącą zawartość witryny, w efekcie czego otrzymujesz długą listę informacji na temat linków zwrotnych, odsyłających domen, organicznych słów kluczowych czy ruchu organicznego.

Jak zatem widzisz, te dwa narzędzia mogą być użytkowane naprzemiennie – Ahrefs do audytu witryny, a SurferSEO do optymalizowania contentu. Wspomnę przy okazji, że SurferSEO ma przejrzysty interfejs przystosowany do potrzeb nawet początkujących użytkowników, natomiast z zaawansowanego narzędzia Ahrefs chętnie korzystają bardziej doświadczeni specjaliści od SEO.

SurferSEO Content Editor

SEMrush i SurferSEO to dwa narzędzia, które mogą ze sobą idealnie współpracować. W SEMrush znajdziesz frazy kluczowe w analizie „content GAP”, a w Surferze, na ich podstawie, stworzysz lub zoptymalizujesz treść.

Poza tym SEMrush umożliwia zlokalizowanie błędów na stronie, zbadanie profilu linków wychodzących i przychodzących oraz, podobnie jak Ahrefs, analizę linków . Nie musisz zatem rezygnować z jednego narzędzia na rzecz drugiego – każde z nich ma swoje ciekawe i przydatne funkcjonalności.

SurferSEO Blog – jak pomoże wprowadzeniu bloga?

SurferSEO blog

Jak już wspomniałem, tworzenie contentu z SurferSEO (czasem wyszukiwany również jako Surfer SEO) usprawnia pracę zarówno początkujących, jak i doświadczonych copywriterów, blogerów, pozycjonerów oraz innych specjalistów. Narzędzie określa wytyczne, na podstawie których pisanie treści jest efektywniejsze. Dobrze zoptymalizowany artykuł znajdzie się wysoko w Google, co wpłynie na ruch na stronie. Jak więc krok po kroku wygenerować listę wskazówek?

W wyszukiwarkę SurferSEO (czasem wyszukiwany również jako Surfer SEO) wpisz frazę kluczową, na którą chcesz wypozycjonować artykuł. Po kliknięciu w otrzymany wynik, zyskasz wgląd do najpopularniejszych stron z podanym słowem kluczowym. Zaznacz co najmniej 10 z nich i zapisz zmiany. Usuń z wyników największe portale typu Allegro czy OLX, w których zagęszczenie fraz kluczowych jest zbyt duże.

Po zapisaniu ustawień otrzymasz wytyczne określające częstotliwość słów kluczowych, ich odmiany, a także wskazówki do pozostałych elementów tekstu na przykład akapitów, paragrafów, obrazków i nagłówków.

SurferSEO – wtyczka do przeglądarek internetowych

Wtyczka SurferSEO

Tworzysz content na stronie postawionej na WordPressie? A może korzystasz z przeglądarki Google Chrome i chcesz mieć cały czas wgląd do słów kluczowych? Poznaj wtyczki SurferSEO do przeglądarek internetowych!

SurferSEO Chrome

Wtyczka do przeglądarki Chrome analizuje wyniki wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli na przykład wrzucisz do wyszukiwarki hasło „narzędzia SEO”, wówczas otrzymasz dodatkowe informacje, takie jak średnia miesięczna liczba wyszukań frazy, pokrewne słowa kluczowe, dłuższe wyrażenia powiązane z narzędziami SEO, a także linki do domen wykorzystujących tę frazę kluczową. Dzięki wtyczce SurferSEO Chrome błyskawicznie skompletujesz wytyczne do pozycjonowania artykułu, opisu kategorii czy produktu.

SurferSEO WordPress plugin

Jeśli pracujesz bezpośrednio na WordPressie, wtyczka znacznie ułatwi optymalizację i pozycjonowanie stron oraz samego contentu na dane frazy kluczowe. Twoja witryna internetowa z pewnoscią zyska. Podobnie jak w narzędziu SurferSEO, dzięki wtyczce WordPress plugin zyskujesz dostęp do cennych wskazówek, takich jak zalecane słowa kluczowe oraz inne wytyczne SEO. To jeden z elementów skutecznego planowania treści.

Yoast SEO poradnik

Jeśli jesteśmy już przy Wordrpress’ie i wtyczkach to w tym miejscu chciałbym również poinformować, iż niebawem na moim blogu będzie można przeczytać wpis: „Yoast SEO poradnik„. Opowiem w nim o tym jak wykorzystuję go podczas codziennej pracy w zakresie optymalizacji treści i pozycjonowania stron internetowych.

SurferSEO Case Study – co zyskałem?

Case Study SurferSEO

SurferSEO to narzędzie-perełka, z którego korzystam naprawdę intensywnie. Czy z dobrym skutkiem? Te wyniki mówią same za siebie:

case study soskinstudio.com

case study proof-tech.com

case study silesiasport.pl

SurferSEO cennik – ile to kosztuje?

Cennik SurferSEO

Twórcy SurferSEO udostępniają 3 pakiety, które różnią się zakresem oferowanych usług. Są to:

  • Basic – 59$,
  • PRO 99$,
  • BUSINESS 199$.

Polecane wpisy:

Tanie pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest SEO?Research słów kluczowych (opis i przykłady)