Pozycjonowanie WordPress [PRAKTYCZNY PORADNIK]
Strony internetowe stały się naszą codziennością, korzystamy z nich niemal intuicyjnie, a wiele osób samodzielnie je prowadzi lub posiada, zlecając ich prowadzenie pracownikowi lub zewnętrznemu specjaliście.
Bardzo niewiele biznesów obywa się aktualnie bez strony internetowej. Nawet, jeśli taka witryna jest po prostu rodzajem wizytówki, z podstawowymi informacjami dotyczącymi profilu działalności i danymi kontaktowymi czy lokalizacyjnymi, to już po prostu must have.
Tagi dla wpisu:
#pozycjonowanie wordpress #pozycjonowanie strony wordpress #jak pozycjonować stronę wordpress #pozycjonowanie strony wordpress krok po kroku #pozycjonowanie bloga wordpress #pozycjonowanie wordpress poradnik #pozycjonowanie wordpressa
WordPress – czym jest i do czego służy
Stworzenie strony internetowej od podstaw wymaga umiejętności programowania. A tych nie zdobywa się w weekend czy nawet tydzień. Można oczywiście przygotowanie strony dokładnie według wytycznych zamówić. Albo skorzystać z gotowych rozwiązań.
Jedną z takich opcji jest WordPress, czyli system zarządzania treścią (CMS – ang. Content Management System). To oprogramowanie umożliwiające zamieszczanie i edytowanie treści na stronie.
WordPress został zaprojektowany głównie z myślą o obsłudze blogów. Jest napisany w języku PHP, wykorzystuje bazę danych MySQL. Rozpowszechniany na licencji GNU General Public License i – co szczególnie istotne – dostępny bezpłatnie. Przez blisko dwie dekady stworzono szereg dodatkowych funkcjonalności, które dziś umożliwiają wykorzystywanie WordPressa w znacznie szerszym stopniu niż tylko do prowadzenia blogów.
Gdy powstaje ten tekst, jest najpopularniejszy wśród wszystkich systemów zarządzania treścią – ma udział w rynku na poziomie 64%, a nieco ponad 40% wszystkich stron internetowych działa w oparciu właśnie o WordPress. [Dane za Wikipedią, dostęp: 21.10.2022].
Strona internetowa – i co dalej?
Samo istnienie strony internetowej, nawet najbardziej atrakcyjnej wizualnie, to za mało, by docierać do odbiorców. Oczywiście, przeznaczenie strony może być różne. Ale najczęściej jednak twórczyni czy twórca, osoba publikująca content różnego typu, nie robi tego tylko i wyłącznie dla siebie.
Jednym ze sposobów docierania do potencjalnych klientów z informacją na temat istnienia strony (a więc i firmy), jest informowanie o tym… analogowo. Adres URL drukuje się na ulotkach, wizytówkach, banerach. Współcześnie często również, aby skutecznie skrócić ścieżkę klienta i ułatwić trafienie na stronę, bez konieczności wyklikiwania adresu ręcznie w klawiaturę telefonu, stosuje się kody obrazkowe, czyli kody QR. Szybkie skanowanie umożliwia natychmiastowe przeniesienie na konkretną stronę lub podstronę.
Taki sposób informowania o stronie i ofercie sprawdzi się (choć jedynie częściowo) w przypadku biznesów lokalnych. Współcześnie bowiem, nawet poszukując sklepu czy punktu usługowego w najbliższej okolicy, robimy to za pomocą wyszukiwarki Google.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Za każdym razem, kiedy użytkownik wpisuje w polu wyszukiwania interesujące go hasło lub zlepek słów, Google stara się dostarczyć jak najlepiej dopasowane wyniki.
Na pozycję konkretnej strony wpływa naprawdę wiele rzeczy. Dobór pasujących słów kluczowych to jeden z wielu czynników. Aktualnie bardzo istotne są między innymi szybkość witryny, jakościowe treści (zoptymalizowane pod kątem SEO, czyli czytelne dla ludzi i maszyn, przemyślane i odpowiednio sformatowane – szerzej o tym za chwilę), dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a nawet czytelne, przyjazne SEO adresy URL.
WordPress pozycjonowanie Google
W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że za spełnienie każdego z powyższych (i wielu innych) warunków, Google przyznaje Twojej stronie kolejne punkty. Im więcej punktów odzwierciedlających dobre praktyki, tym wyżej umieści witrynę (blog, stronę produktu w sklepie, artykuł w serwisie) w wynikach wyszukiwania. A tam szybciej odnajdzie ją osoba wyszukująca informację.
Płatne i organiczne pozycjonowanie strony internetowej
Wszystkie wspomniane powyżej działania możesz wykonać samodzielnie lub zlecić specjaliście. Dosłownie wszystkie – od kwestii konfiguracji CMS WordPress, po tworzenie i zamieszczanie zoptymalizowanych treści na Twojej stronie. I – mimo że zapłacisz za usługę osobie zajmującej się obsługą i pozycjonowaniem swojej strony – nadal będą to działania organiczne. Same w sobie nie będą obwarowane opłatami.
Ale nikogo chyba nie zaskoczy, że za wyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania można zapłacić. Google Ads to jednak temat na zupełnie inny wpis.
WordPress a budowanie marki w Internecie
Funkcjonalności zarówno WordPressa w wersji podstawowej, jak i możliwość korzystania z dodatków oferowanych na tej platformie, to szansa na relatywnie szybkie zaistnienie w wynikach Google. Nic nie wydarzy się oczywiście samo.
Natomiast dzięki intuicyjnej obsłudze, wtyczkom i ogromnej bazie wiedzy dostępnej bezpłatnie w Internecie (lub możliwości zlecenia pozycjonowania) masz szansę stworzyć i prowadzić stronę, która będzie czytelna, wartościowa i stanie się najlepszą wizytówką Twojej firmy, a także stosunkowo skutecznym kanałem komunikacji i sposobem na pozyskiwanie nowych odbiorców czy klientów. W dodatku na Twoich zasadach, bez konieczności wstrzelenia się w wyśrubowane i mało czytelne algorytmy mediów społecznościowych.
WordPress a pozycjonowanie strony
Dzięki temu, że WordPress to ciągle rozwijana platforma, jej twórcy dbają o to, by była odpowiedzią na najważniejsze i najbardziej aktualne potrzeby użytkowników. Jeśli zastanawiasz się, czy warto skorzystać z tej opcji, osobiście polecam WordPress jako tanią, ogólnie dostępną i dającą bardzo duże możliwości alternatywę dla innych serwisów platformę CMS.
Algorytm wyszukiwarki Google a pozycjonowanie Twojej strony
Choć słowo algorytm towarzyszy tak wielu działaniom w przestrzeni internetowej, w przypadku Google nie znamy dokładnych wytycznych, które mają znaczenie w kontekście pozycjonowania. Na szczęście dzięki temu, że firma co jakiś czas ujawnia niektóre dane, można wywnioskować, które praktyki umożliwiają lepszą widoczność stron internetowych. Internet zresztą pełen jest porad, jak pozycjonować stronę w WordPress.
Jak wypozycjonować stronę WordPress
Jeszcze kilka lat temu wielu twórców koncentrowało się na tym, by słowa kluczowe były odpowiednio dobrane i stanowiły podstawę treści zamieszczanych na stronach. Dziś do zwiększania widoczności strony opartej na WordPressie trzeba dużo więcej.
Twoja strona powstała kilka lub nawet kilkanaście lat temu i z czasem przyciąga coraz mniej potencjalnych klientów? Nic straconego! Dzięki wprowadzeniu kilku zmian i konsekwentnemu działaniu możesz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Co musisz wiedzieć, aby pozycjonować WordPress
CMS WordPress, dzięki swojej popularności, staje się jednocześnie coraz przyjaźniejszy dla komercyjnego użytkownika, ale i coraz bogatszy w różne funkcjonalności. Do tworzenia i publikowania treści oraz optymalizowania strony tworzone są kolejne narzędzia. Co istotne – również tutoriale, instrukcje i bogata dokumentacja.
Właściwie każdy, kto ma chęć i czas, jest w stanie bez dodatkowych kosztów zbudować i prowadzić swoją stronę na WordPressie (koszty domeny i hostingu trzeba oczywiście ponieść tak czy inaczej). Rzecz jasna – nie każdy będzie chciał robić w tym zakresie wszystko. Warto dokładnie poznać zasady działania stron w Internecie oraz ich obecności w wyszukiwarce Google.
Tworzenie warstwy wizualnej i struktury strony www możesz zlecić zajmującej się tym profesjonalnie osobie, która przygotuje Twoją stronę do działania i powie, jak korzystać z poszczególnych funkcjonalności oraz dbać o nią z punktu widzenia SEO.
Co możesz oddelegować, aby skutecznie pozycjonować WordPress
Wśród właścicieli stron internetowych, również tych posiadających witryny na platformie WordPress, wiele jest osób, które z przyjemnością zgłębiają tajniki optymalizacji strony. Dzięki temu mogą samodzielnie prowadzić i skutecznie pozycjonować stronę, reagując na wyniki analiz. W razie potrzeby mogą również bardzo szybko aktualizować zawartość w treści strony www.
To bardzo wygodna, ale również czasochłonna opcja. Z pewnością przydatne w tej materii są plany contentowe, recykling treści oraz korzystanie z generatorów treści, takich jak rytr.me – czyli metody, o których pisałem już na blogu.
Pozycjonowanie SEO WordPress – profesjonalne usługi
Ale jeśli brakuje czasu, pomysłów lub wiedzy, warto poszukać pomocy w pozycjonowaniu strony WordPress. Plusem takiego rozwiązania może być to, że agencje lub freelancerzy specjalizujący się w optymalizacji stron pod kątem SEO korzystają z płatnych narzędzi.
Nawet jeśli nie chcesz zlecać pozycjonowania, warto zamówić audyt SEO, który wskaże kwestie warte poprawy i pomoże wyznaczyć kierunek zmian – tak, by wspierać i poprawiać widoczność strony na wszystkich możliwych polach działania.
Pozycjonowanie strony WordPress krok po kroku
Zanim konkretny adres URL pojawi się w wynikach wyszukiwania, strona jest indeksowana, czyli weryfikowana i oceniana przez maszyny Google (regularnie). To wartościowanie przyspiesza kolejkowanie konkretnych witryn przypisanych do tematów i słów kluczowych. Wstępna ocena jakości i poziomu dopasowania zawartości pozwala pozycjonować witrynę w wyszukiwarce.
W procesie indeksowania ważne jest to, czy strona ma przejrzystą strukturę, mapę witryny, uporządkowane, niezbyt złożone adresy URL. Witryna internetowa podlega w procesie indeksowania swoistej kontroli. Trochę jak sklep lub inna firma. Im większy porządek i konsekwencja w działaniach, tym większa szansa na lepszą notę.
Pozycjonowanie strony w WordPress – o czym pamiętać
Pozycjonowanie stron www przez roboty Google to jedno. Do kliknięcia i pozostania na Twojej stronie musisz też zachęcić ludzi. W tym celu warto dbać o szczegóły. To, że maszyna oceni stronę jako wartościową, nie oznacza, że finalnie użytkownik wybierze właśnie ten adres URL i kliknie w aktywny link.
Musisz zachęcać jeszcze zanim będzie okazja do pokazania Twojej strony w całej okazałości. Dlatego zadbaj między innymi o tytuł strony i opis strony w Google. Muszą maksymalnie precyzyjnie, a zarazem zwięźle, scharakteryzować, co użytkownik znajdzie na stronie.
Wiele spośród tych ustawień znajdziesz bezpośrednio w WordPress, część ma rozbudowane funkcjonalności we wtyczkach. Ale podstawą tego, by strona była w ogóle widoczna w Google, jest podpięcie Google Search Console. Bez tego nie ma nawet opcji pozycjonowania strony WordPress – choćby zamieścić w treści twojej strony najlepsze frazy kluczowe.
Google Search Console a pozycjonowanie WordPress
To darmowe, a jednocześnie dające ogromne możliwości narzędzie, jest jedyną drogą, aby strona była zauważana przez wyszukiwarkę Google.
Instalacja jest prosta, zajmuje kilka minut. A o korzyściach w procesie pozycjonowania strony wynikających z analizowania wyników w konsoli pisałem więcej w tym artykule. Znajdziesz tam również bezpośredni link do instrukcji podpinania Google Search Console do strony na WordPress.
PageSpeed Insight a pozycjonowanie WordPress
Gotową stronę, bez względu na to, czy jest nowa, czy może działa już jakiś czas, warto sprawdzić w innym darmowym narzędziu od Google – PageSpeed Insight. To test szybkości stron internetowych, o którym również stworzyłem cały osobny wpis.
Jest bezkonkurencyjny w procesie optymalizacji strony, ponieważ wskazuje wszystkie istotne elementy mające wpływ na szybkość strony.
Jeśli aktualizujesz swoją stronę WordPress regularnie, warto konsekwentnie poddawać ją testowi w tym narzędziu.
Responsywność a pozycjonowanie stron WordPress
Mniej więcej od 2015 roku Google dostrzega, że coraz więcej użytkowników korzysta z przeglądarek na urządzeniach mobilnych. Telefony i tablety nie ustępują już jakością obrazu i szybkością działania nawet najlepszym komputerom. A styl życia i możliwości techniczne sprawiają, że chętniej załatwiamy sprawy za pomocą podręcznego telefonu, zamiast siadać każdorazowo do komputera.
Właśnie dlatego na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania ma też ogromny wpływ to, czy jest responsywna. To znaczy – czy sposób jej wyświetlania na różnych urządzeniach, w tym mobilnych, jest przyjazny dla użytkownika.
Struktura strony a pozycjonowanie
Na stronach internetowych warto zadbać o przemyślaną strukturę. Ułatwi to proces planowania i dodawania treści. Sprawi, że całość będzie bardziej przejrzysta, ale pomoże też indeksować, a więc także pozycjonować stronę.
Bardzo przydatne w tym względzie będzie stworzenie mapy strony w formacie XML (wtyczka Yoast SEO robi to automatycznie, możesz wówczas dodać mapę strony bezpośrednio w Google Search Console). Nie jest to działanie obowiązkowe, ale z pewnością pomaga indeksować i pozycjonować stronę WordPress.
Optymalizacja strony WordPress
Zarządzanie stroną internetową to proces. Trzeba mieć na względzie, że strona, na której regularnie coś się dzieje, jest lepiej oceniana przez wyszukiwarki. Oczywiście, można stworzyć stronę internetową, zamieszczając na niej konkretne informacje. Ale warto, by treści strony były dynamiczne. W tym celu najlepiej sprawdzają się aktualizowane galerie lub inne media, blog, coś, co będzie organicznie ściągało ruch na stronę.
Funkcjonalności platformy i dodatkowe narzędzia a pozycjonowanie w WordPress
Jedno słowo kluczowe to niestety za mało, by skutecznie wypozycjonować witrynę. Optymalizacja stron internetowych obejmuje zatem mniejsze i większe kwestie techniczne, jakość treści oraz konsekwentne pilnowanie wszystkich punktów mających wpływ na pozycjonowanie stron www.
Wiele spośród tych punktów wskaże nam sama platforma WordPress, część – wtyczki przydatne z uwagi na konkretne funkcjonalności. Warto też pamiętać o wspomnianym powyżej teście szybkości naszej strony na WordPress.
Tanie pozycjonowanie WordPress
Chcesz wiedzieć, jak pozycjonować stronę na platformie WordPress? Optymalizacja WordPress rozpoczyna się na etapie zupełnie podstawowych opcji. Aby skutecznie wypozycjonować stronę na WordPressie, musisz pracować nad nią bardzo regularnie. Warto też zadawać sobie istotne pytania. Co chcemy osiągnąć? Jakie wyniki wyszukiwania Google dla naszej strony będą satysfakcjonujące? Czy chcemy (lub mamy czas) prowadzić i optymalizować stronę na WordPressie samodzielnie?
WordPress pozycjonowanie strony – ile kosztuje
Trzeba powiedzieć to sobie otwarcie – nie ma darmowego pozycjonowania stron, bo nawet jeśli robisz to samodzielnie, poświęcasz na optymalizację strony, tworzenie treści na bazie słów kluczowych, obróbkę obrazów, swój czas. Ale wywołane tanie pozycjonowanie stron internetowych to już hasło, które również mnie zawsze pobudza do dyskusji. Zachęcam do zapoznania się z tekstem, który na ten temat napisałem.
WordPress pozycjonowanie strony – jak długo trwa
Tutaj odpowiedź jest bardzo prosta. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest procesem wymagającym konsekwencji i uwagi. Dużo oczywiście zależy, jaką stronę internetową na platformie WordPress prowadzisz i chcesz pozycjonować w wynikach wyszukiwania. Blog? Sklep? A może serwis informacyjny? Każda aktualizacja, każde dodanie jakościowych treści, czas poświęcony na analizę wyników z konsoli to też element optymalizacji.
Narzędzia wspierające SEO – pozycjonowanie strony na WordPressie
Droga na skróty nie istnieje, a firma Google zwraca szczególną uwagę na to, by wszystkie praktyki były zgodne z zasadami. Co nie oznacza, że nie można korzystać ze specjalnych narzędzi ułatwiających działania i wspierających w pozycjonowaniu strony.
Sam również korzystam z szeregu aplikacji, które mają różne zadania. W sumie to kilkanaście różnych stron i aplikacji, w tym narzędzia firmowane przez Google (o kilku już wspominałem powyżej). Oprócz poszerzanej ciągle wiedzy i kilkunastoletniego doświadczenia, wspieram działania dla moich klientów w doborze słów kluczowych, budowania contentu i analizowania danych między innymi z użyciem SurferSEO, SEMstrorm, Senuto czy GTmetrix.
Wtyczki WordPress a SEO – czym są i do czego służą?
Popularność rozwiązań spod szyldu WordPress sprawiła, że z czasem powstały kolejne rozszerzenia i udogodnienia. Funkcjonują pod wspólną nazwą, jako wtyczki. Część z nich jest bezpłatna, jak sam WordPress, część wymaga uiszczenia opłaty. Wspierają różne rozwiązania i różne cele. Część z nich wydatnie wspomaga działania związane z SEO.
Do tej grupy zaliczę tylko kilka, spośród których warto oczywiście wybrać coś dla siebie, zapoznając się z konkretnymi opisami i funkcjonalnościami. Niektóre z nich to wtyczki mające niezwykle podobne opcje. Zdecydowanie najpopularniejsze w kontekście SEO są: Yoast SEO, All in One SEO Pack, Rank Math, The SEO Framework, UpdraftPlus, Squirrly SEO, Really Simple SSL.
Wtyczka Yoast SEO – do czego służy
Szerzej napiszę jedynie o Yoast SEO, w tej chwili bodaj najpopularniejszemu rozszerzeniu tego typu. Ta nakładka na WordPress pozwoli przeprowadzać analizy podczas pisania, w tym analizę czytelności w kilkunastu językach (także po polsku). Umożliwi – jeszcze na etapie edycji – podgląd tego, jak wpisy będą wyglądały finalnie, w Google. W wersji premium dokona zaawansowanej analizy treści pod kątem kluczowych słów i fraz, proponując również synonimy, oraz zapewni szablony do mediów społecznościowych (w trosce o spójność wizualną Twoich treści).
Schema.org, czyli dane strukturalne a pozycjonowanie w WordPress
Z pewnością osoby, które nie zajmują się pozycjonowaniem na co dzień, niekoniecznie zdają sobie sprawę z istnienia schema.org. Tymczasem to rodzaj ponadfirmowego porozumienia właścicieli kilku wyszukiwarek, dzięki czemu treści zarówno widoczne na stronie, dla użytkownika, jak i dane odczytywane przez maszyny pod kątem dopasowania do zapytań, mogą być ustrukturyzowane i wyświetlane według określonego klucza.
W bardzo dużym uproszczeniu są to swego rodzaju szablony do porządkowania atrybutów. Dane strukturalne są dodawane do kodu strony i mogą dotyczyć bardzo konkretnych przedmiotów lub zjawisk, których opis czy recenzja pojawia się na stronie. Istnieją osobne zestawy danych strukturalnych do filmów, przepisów kulinarnych, miejsc, wydarzeń czy książek.
Wykorzystanie danych strukturalnych bardzo porządkuje treści i pozwala jeszcze bardziej czytelnie przedstawiać zawartość strony w wynikach wyszukiwarki.
Linki kanoniczne a pozycjonowanie WordPress
Szczególnie na dużych, bardzo rozbudowanych stronach z czasem mogą pojawić się zduplikowane treści. A to psuje ocenę strony. Aby tego uniknąć, należy stosować tzw. linki kanoniczne.
Można to robić na kilka sposobów. Na przykład w ustawieniach konkretnych podstron (na których treści są powielone) zaznaczać, że mają być nieindeksowane przez roboty Google. Ale są również specjalne funkcjonalności we wtyczkach, w tym również w Yoast SEO.
Optymalizacja treści na stronie WordPress
Treści kojarzą się przede wszystkim z tekstem i ten z pewnością jest niezwykle istotny, ale warto pamiętać też o innych elementach, które pojawiają się na stronie.
- Słowa kluczowe i frazy kluczowe Twojej strony– są podstawą tworzenia treści, w tym kolejnych wpisów na blogu. Dobrze dobrane i konsekwentnie wykorzystywane są absolutną podstawą pozycjonowania.
- Jakościowe treści na stronie internetowej – sporo na ten temat napisałem w poprzednim tekście dotyczącym pomysłów na pisanie bloga.
- Meta dane – krótkie, charakterystyczne dla strony opisy, które najlepiej oddają zawartość i są w stanie zachęcić do odwiedzenia witryny. Dzięki wtyczce Yoast SEO ustawienie ich będzie proste i zajmie każdorazowo 2-3 minuty.
- Grafika na stronie internetowej a pozycjonowanie – w tym zakresie warto wspomóc się wynikami z PageSpeed Insight. Optymalizacja obrazków to kluczowa czynność, aby strona wyświetlała się szybciej i dobrze wyświetlała się w różnych typach przeglądarek, w tym na urządzeniach takich jak telefony i tablety. Znaczenie mają tu rozmiary plików, ale również ich nazwy, najlepiej zawierające kluczowe frazy i dobrze dobrane do treści. One także mogą doprowadzić użytkowników do naszej strony (na przykład gdy wyszukiwanie odbywa się via Google Grafika).
- Linkowanie wewnętrzne – wspiera odsyłanie do innych wartościowych treści na tej samej stronie. Dzięki temu użytkownicy spędzają na niej więcej czasu, co jest wyraźnym sygnałem dla maszyn Google, że witryna budzi zainteresowanie i niesie konkretną wartość. To z kolei oznacza, że warto polecać ją innym.
Regularne działanie a pozycjonowanie strony WordPress
Rzecz jasna, gdy zastanawiamy się, jak wypozycjonować stronę w WordPress, warto pamiętać o mapie strony, opisach, wszystkich wymienionych powyżej elementach jakościowych treści. Ale trzeba podkreślić, że skuteczne pozycjonowanie stron to konieczność ciągłego czuwania nad tym, co i jak dzieje się w witrynach.
Bardzo istotne jest aktualizowanie nie tylko treści, ale również oprogramowania i zabezpieczeń. Bez regularnego działania strona będzie stawała się coraz mniej atrakcyjna dla odbiorców, a maszyny odpowiedzialne za indeksowanie również odbiorą brak zmian jako stagnację.
Audyt SEO a optymalizacja strony (nie tylko słowa kluczowe)
Internet jest niezwykle dynamiczny, dlatego warto śledzić zmiany rządzące pozycjonowaniem, zapoznając się z bieżącymi informacjami Google i opiniami ekspertów. Raz na jakiś czas przyda się również wykonanie audytu strony, dzięki któremu można przeanalizować szczegółowo poszczególne aspekty jej działania. Wprowadzone na tej podstawie aktualizacje pomogą utrzymać dobrą pozycję na kolejnych kilka miesięcy lub przyspieszyć w wyścigu o lepsze wyniki.
Jak pozycjonować stronę WordPress w wynikach wyszukiwania
Jako freelancer SEO wiem, jak dużo czasu zajmuje dbanie o witrynę i aktualizowanie wiedzy. Z moich doświadczeń jasno wynika, że jedną z najskuteczniejszych metod jest działanie w oparciu o dobrze przygotowany plan. Artykuł zbierający zagadnienia z cyklu „pozycjonowanie www poradnik” absolutnie nie wyczerpuje tematu.
Chaotyczne poruszanie się w obrębie kilku kluczowych fraz, bez analizowania wyników witryny, prowadzi donikąd.
Z drugiej strony WordPress to ogromne, umożliwiające łatwiejsze pozycjonowanie narzędzie, dające bardzo duże możliwości. Pytanie: czy trzeba korzystać ze wszystkich? Moim zdaniem warto zwracać szczególną uwagę na podstawy będące warunkami koniecznymi dla zaistnienia strony w indeksach Google. Później zadbać o dołożenie tego, co istotnie wspiera konkretne cele. Może to wyszukiwarka WorPress? A może dodatkowa galeria?
WordPress SEO pozycjonowanie – działania a nie hasła
Chcesz pozycjonować stronę? A może masz już witrynę, ale potrzebujesz pomocy związanej z zagadnieniami takimi jak zestaw słów kluczowych, tytuł strony, opis strony, mapa witryny? Rytr, WordPress, recykling treści i wiele więcej zagadnień znajdziesz w mojej ofercie. Pomogę w przeprowadzeniu analizy konkurencji, analizy linków. Jeśli chcesz zlecić audyt Twojej strony lub kompleksowe działania z zakresu WordPress pozycjonowanie Google, skontaktuj się ze mną, wysyłając wiadomość przez formularz dostępny w zakładce KONTAKT. Od specjalistów SEO wymaga się efektów – ja osiągam je, stosują indywidualne podejscie.