Pozycjonowanie sklepu internetowego – poradnik. Praktyczne wskazówki i sugestie

W dobie szeroko rozwijających się technologii przeniesienie biznesu do Sieci nie jest już niczym zaskakującym. Handel online, czyli e-commerce, to segment przynoszący wiele możliwości. Może być głównym centrum sprzedażowym, jak również jedynie dodatkiem wspomagającym handel stacjonarny. Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga jeszcze więcej pracy niż w przypadku tradycyjnej „wizytówki”. W końcu to właśnie tam odbywa się cały proces sprzedażowy – od obejrzenia produktu po jego zakup, czyli finalną transakcję.

W niniejszym wpisie dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego. Wezmę pod uwagę zarówno budowę strony, jak i poboczne procesy ułatwiające osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Dowiesz się również, ile orientacyjnie kosztuje taka usługa u specjalisty SEO. Zapraszam do czytania!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – sprawdzony poradnik

1. Wybór platformy zakupowej – jak odpowiednio dopasować platformę zakupową do potrzeb?

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu nowo powstającego sklepu online jest wybór CMS, czyli systemu zarządzania treścią, na którym „zostanie postawiony” Twój sklep. Można wybrać autorski CMS, jednak łatwiejsza w pozycjonowaniu czy administracji będzie dostępna platforma zakupowa. Rynek oferuje wiele rodzajów takich platform. Jest jak swoisty silnik, który napędza resztę części do działania. Warto więc zadbać o to, by wybór był dobrze przemyślany, także pod względem funkcjonalności. Tak więc: którą konkretnie wybrać? Biorąc pod uwagę łatwość w pozycjonowaniu, niestety nie mogę Ci udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Każda ze sprzedażowych platform jest odmienna, wyróżnia się innymi aspektami i to Ty musisz ocenić, które z nich będą dla Ciebie najprzydatniejsze. W tym celu weź pod uwagę aspekty techniczne (konstrukcja strony, przejrzystość i łatwość poruszania się dla Ciebie i dla użytkownika) oraz managerskie (platforma zawiera wszystkie funkcje praktyczne w codziennym zarządzaniu stroną). Pozycjonowanie sklepów internetowych jest zadaniem dla specjalisty SEO. Jedynie fachowiec będzie w stanie pozycjonować sklep internetowy z należytą starannością, zgodnie z najnowszymi technikami SEO. Efektem będą wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

2. Przeprowadzenie optymalizacji strony internetowej – optymalizacja sklepu internetowego

Przed ostat