Mobile First Index, czyli chwała mobilności w wydaniu Google

Google co jakiś czas wprowadza zmiany w swoich algorytmach, a każda taka informacja mrozi krew w żyłach marketerów i specjalistów SEO. Tym razem przyszła pora na nowość dotyczącą mobilnej wersji strony www, czyli wprowadzenie indeksu Mobile First Index. Na czym polega jego działanie i jak się do niego przygotować? Podpowiadam!

Mobile First Index – co to jest?

Mobile First Index to nowy indeks wyszukiwania stron www, który będzie skoncentrowany na ich mobilnych wersjach zamiast na tych deskoptowych. Najważniejszy czynnik w rankingu strony w tym indeksie będzie stanowić właśnie mobilność serwisu. Mówiąc krócej: dzięki nowemu indeksowi wyniki wyszukiwania będą skupiać się wokół mobilnej wersji strony, nawet gdy Internauta będzie wyszukiwał informacji o niej na komputerze.

Co zrobić, jeśli Twoja strona nie posiada wersji mobilnej?

Według samego źródła, brak strony mobilnej nie wyklucza strony z wyników wyszukiwania. W takim wypadku znaczenie ma wersja na komputery stacjonarne pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych (responsywność). Jednak nie ma się co łudzić – żeby osiągać szczyty Google, należy jak najszybciej odpowiednio przygotować stronę, czyli stworzyć zoptymalizowaną wersję mobilną lub responsywną.

W jaki sposób Mobile First Index wpłynie na elementy procesu pozycjonowania?

Mobile First Index może nieco zaburzyć rytm aktualnie prowadzonych działań pozycjonowania. Biorąc pod uwagę linki przychodzące, strony niedostosowane do urządzeń mobilnych będą przekazywać znacznie mniej mocy niż te posiadające wersję responsywną.

Co z tekstem na stronie? Jeżeli strona mobilna zawiera mniej contentu niż desktopowa, Google weźmie pod uwagę tylko ją, co może skutkować niewystarczającą ilością informacji dla przyszłego klienta, a w rezultacie – jego utratę. Dobrze więc, by strona mobilna zawierała taką samą ilość wartościowego tekstu, co jej wersja desktopowa.

Wprowadzenie Mobile First Index będzie wiązać się ze zmianami pozycji i widoczności także w przypadku stron, których czas ładowania na urządzeniach mobilnych jest długi. Dlatego warto już teraz zoptymalizować stronę, poprawić wyżej wymienione elementy i nie martwić się nowym indeksem, tylko przyjąć go z uśmiechem!