Dlaczego warto inwestować w SEO również w trakcie pandemii koronawirusa?

Pandemia koronawirusa, w czasie której obecnie żyjemy, może być też drogą do zysków i nowych możliwości. Warto zastanowić się nad przyszłością biznesu oraz jego wyglądem nie tylko w trakcie, ale również po zakończeniu tego niecodziennego okresu. Tymczasem przedstawię Ci argumenty przemawiające za kontynuacją działań SEO bez względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację w Polsce i na świecie. Zobacz, że to się opłaca!

Zyskujesz więcej czasu na skupienie się na działaniach marketingowych

W momencie, gdy poziom sprzedaży lub świadczenia usług spada w związku z koronawirusem, to nie oznacza, że należy biernie przeczekać ten czas. Myśl długofalowo o rozwoju swojej firmy – warto więc skupić się bardziej na jej innych aspektach, które możesz kontrolować bez względu na kryzys. Pandemia będzie zatem znakomitym okresem, by rozpocząć lub jeszcze bardziej rozbudować działania marketingowe, zwłaszcza SEO. Najpierw poświęć czas na znalezienie odpowiedniego specjalisty, który pokieruje całym procesem pozycjonowania. Potem współpracuj z nim podczas konkretnych zadań. Wskazówka: jeśli prowadzisz sklep online, to idealny moment, by zlecić mu także udoskonalenie strony internetowej pod kątem zgodności z UX, czyli z User Experience. To również ma wpływ na lepsze pozycjonowanie Twojego biznesu.

Nie tracisz pozycji w czasie rzeczywistym, ponieważ efekty SEO nie przychodzą od razu

Weź pod uwagę, że na efekty SEO oraz pozycjonowania trzeba trochę poczekać (oczywiście mam na myśli długofalowe rezultaty przynoszące wymierne korzyści – możesz zauważyć już jakiś skok pozycji nawet dzięki samej optymalizacji strony www). Z tego względu nie martw się, że wysokie pozycje czy świetny odbiór Twojej witryny przez Google „przepadnie” lub „się zmarnuje” przez pandemię. Przeciwnie! Jak już wspomniałem wyżej, czas izolacji wykorzystaj na współpracę z doświadczonym specjalistą, a już wkrótce zobaczysz wymarzone efekty w postaci TOP10 i wyżej. To tak, jak w przypadku dobrej inwestycji – działasz dziś, by zobaczyć oczekiwane rezultaty w późniejszym czasie. I właśnie dlatego…

…inwestycja w reklamę internetową jest opłacalna zawsze i – co więcej – różnorodna

Ok, umówmy się – stawianie bannerów albo billboardów wskazujących drogę do Twojego lokalu firmowego nie jest teraz najlepszą inwestycją. Podobnie jest z Google AdWords, które są wirtualnym drogowskazem do Twojej firmy. Prawdopodobnie liczba kliknięć i wejść na Twoją witrynę nie będzie zadowalająca w trakcie pandemii koronawirusa, więc w alternatywie dla „adsów” warto postawić właśnie na SEO. To doskonały, zamienny sposób na pozyskanie ruchu z wyszukiwarki, bo opłaca się o każdym czasie i „nie boi się” wszelkich kryzysów. Ponadto działania pozycjonujące są różnorodne, bo wspierane także przez inne procesy. Czy myślałeś o wzmożeniu ruchu z wyszukiwarki np. dzięki blogowi wypełnionym wartościową treścią zoptymalizowaną pod SEO?

SEO jest relatywnie tanim źródłem ruchu

Być może na skutek efektów koronawirusa będziesz musiał nieco ograniczyć swoje wydatki. Nie warto jednak przerywać reklamy (o czym opowiem poniżej), a jedynie wybrać te jej formy, które będą relatywnie tanie w stosunku do rezultatów, jakie można osiągnąć za ich pomocą. Z pewnością należy do nich SEO. Co więcej, współpraca ze specjalistą z tego zakresu nie będzie w żaden sposób utrudniona przez pandemię. Możesz się z nim kontaktować wyłącznie online lub telefonicznie, a przy wyborze freelancera z pewnością nie przepłacisz. W przeciwieństwie do reklam Google AdWords czy na Facebooku, w SEO nie płacisz za kliknięcia przekierowujące do Twojej strony. Ponadto koszt pozyskania jednego użytkownika spada w danym okresie.

Wykorzystaj szansę i pokaż się w świecie online

Jak już wspomniałem, pandemia koronawirusa to nie tylko straty, ale również szanse i możliwości. Bądź odpowiedzialnym przedsiębiorcą myślącym wielowymiarowo i przyszłościowo. Jeśli do tej pory prowadziłeś wyłącznie firmę stacjonarną lub co prawda miałeś sklep online, ale nie przywiązywałeś do niego zbytniej wagi, to jest czas na zmiany. Nieważne, w jakiej branży działasz i jak długo jesteś na rynku – dziś wszystko odbywa się w Internecie i najpewniej taka sytuacja będzie mieć miejsce jeszcze przed długi, długi czas. Wykorzystaj fakt, że Twoi klienci siedzą w domu i się nudzą (nawet po godzinach zdalnej pracy). Tym bardziej daj im się odnaleźć w Sieci, inwestując w działania SEO! Dzięki nim możesz być wysoko w wynikach wyszukiwania, a tym samym dać sobie szansę na wyrównanie strat z zamkniętego sklepu stacjonarnego. A gdy to wszystko się skończy, zobaczysz nowe możliwości dla Twojego biznesu i zdywersyfikujesz sprzedaż, zapewniając sobie bezpieczeństwo w razie podobnych sytuacji.

Nie przerywasz działań SEO = nie tracisz wypracowanych wcześniej rezultatów

Ostatni i prawdopodobnie najbardziej przemawiający argument za kontynuowaniem działań z zakresu SEO. Zrobienie przerwy w działaniach SEO (niezależnie od jej długości) najpewniej sprawi, że dotychczasowe wyniki po prostu zostaną utracone, a wypracowanie widoczności w Google na nowo będzie Cię kosztować zdecydowanie więcej niż jej utrzymanie. Niech nie zwiodą Cię wysokie pozycje uzyskane jeszcze przed pandemią. SEO warto kontynuować zwłaszcza wtedy! TOP10 nie jest dane na zawsze, wszystko może się zmienić, podobnie jak algorytmy wyszukiwarki. Szkoda byłoby zaprzepaścić całą pracę Twojego specjalisty! Jeśli mimo to dalej rozważasz zrezygnowanie z działań SEO, co powiesz po prostu na zmniejszenie budżetu (i tym samym zakresu działań)? Twój specjalista SEO z pewnością doradzi Ci najlepsze wyjście z tej sytuacji!

Jak widzisz, często używałem słowa „inwestycja” w kontekście SEO. Zrobiłem to celowo, ponieważ uważam, że przeznaczone na to pieniądze przyniosą oczekiwane efekty – prędzej czy później. Może nie dziś, nie jutro i nie za miesiąc, ale skoro nie wiadomo, kiedy skończy się pandemia, warto w tym czasie działać, a nie czekać.

Polecane wpisy:

Pozycjonowanie cennik. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

PageSpeed Insights – test szybkości strony

Pozycjonowanie strony JoomlaPozycjonowanie sklepu internetowego. Praktyczne wskazówki i sugestie