Dlaczego warto inwestować w SEO również w trakcie pandemii koronawirusa?

Pandemia koronawirusa, w czasie której obecnie żyjemy, może być też drogą do zysków i nowych możliwości. Warto zastanowić się nad przyszłością biznesu oraz jego wyglądem nie tylko w trakcie, ale również po zakończeniu tego niecodziennego okresu. Tymczasem przedstawię Ci argumenty przemawiające za kontynuacją działań SEO bez względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację w Polsce i na świecie. Zobacz, że to się opłaca!

Zyskujesz więcej czasu na skupienie się na działaniach marketingowych

W momencie, gdy poziom sprzedaży lub świadczenia usług spada w związku z koronawirusem, to nie oznacza, że należy biernie przeczekać ten czas. Myśl długofalowo o rozwoju swojej firmy – warto więc skupić się bardziej na jej innych aspektach, które możesz kontrolować bez względu na kryzys. Pandemia będzie zatem znakomitym okresem, by rozpocząć lub jeszcze bardziej rozbudować działania marketingowe, zwłaszcza SEO. Najpierw poświęć czas na znalezienie odpowiedniego specjalisty, który pokieruje całym procesem pozycjonowania. Potem współpracuj z nim podczas konkretnych zadań. Wskazówka: jeśli prowadzisz sklep online, to idealny moment, by zlecić mu także udoskonalenie strony internetowej pod kątem zgodności z UX, czyli z User Experience. To również ma wpływ na lepsze pozycjonowanie Twojego biznesu.

Nie tracisz pozycji w czasie rzeczywistym, ponieważ efekty SEO nie przychodzą od razu

Weź pod uwagę, że na efekty SEO oraz pozycjonowania trzeba trochę poczekać (oczywiście mam na myśli długofalowe rezultaty przynoszące wymierne korzyści – możesz zauważyć już jakiś skok pozycji nawet dzięki samej optymalizacji strony www). Z tego względu nie martw się, że wysokie pozycje czy świetny odbiór Twojej witryny przez Google „przepadnie” lub „się zmarnuje” przez pandemię. Przeciwnie! Jak już wspomniałem wyżej, czas izolacji wykorzystaj na współpracę z doświadczonym specjalistą, a już wkrótce zobaczysz wymarzone efekty w postaci TOP10 i wyżej. To tak, jak w przypadku dobrej inwestycji – działasz dziś, by zobaczyć oczekiwane rezultaty w późniejszym czasie. I właśnie dlatego…

…inwestycja w reklamę internetową jest opłacalna zawsze i – co więcej – różnorodna

Ok, umówmy się – stawianie bannerów albo billboardów wskazujących drogę do Twojego lokalu firmowego nie jest teraz najlepszą inwestycją. Podobnie jest z Google AdWords, które są wirtualnym drogowskazem do Twojej firmy. Prawdopodobnie liczba kliknięć i wejść na Twoją witrynę nie będzie zadowalająca w trakcie pandemii koronawirusa, więc w alternatywie dla „adsów” warto postawić właśnie na SEO. To doskonały, zamienny sposób na pozyskanie ruchu z wyszukiwarki, bo opłaca się o każdym czasie i „nie boi się” wszelkich kryzysów. Ponadto działania pozycjonujące są różnorodne, bo wspierane także przez inne procesy. Czy myślałeś o wzmożeniu ruchu z wyszukiwarki np. dzięki blogowi wypełnionym wartościową treścią zoptymalizowaną pod SEO?

SEO jest relatywnie tanim źródłem ruchu

Być może na skutek efektów koronawirusa będziesz musia