Jak tworzyć treści na podstrony z uwzględnieniem słów kluczowych?

Dobry content na stronie internetowej ma duże znaczenie w jej pozycjonowaniu, dlatego coraz częściej przykłada się wagę nie tylko do optymalizacji, ale też tworzenia treści. Z kolei świadomy wybór słów kluczowych, na które pozycjonuje się ów strona, to podstawa. Jak zatem połączyć obie te rzeczy? Na co zwracać uwagę, uzupełniając tekst we frazy?

1. Nie przesadzaj – bądź naturalny.

To złota zasada – nikt nie lubi zakłamania, koloryzowania i przesytu w reklamie. To dotyczy też użycia słów kluczowych. „Im więcej, tym lepiej” już dano odeszło w zapomnienie. Dlatego ani Google, ani Internauta nie będą zadowoleni, jeżeli w co drugim zdaniu znajdzie się fraza „sprzątanie domów” bez wyraźnego powodu. Nasycanie tekstu słowami kluczowymi kiedyś może było skutecznym rozwiązaniem na zwiększenie pozycji w wyszukiwarce, ale to było „dawno temu i nieprawda”. Dziś liczy się naturalność, dlatego umieszczaj słowa kluczowe swobodnie oraz bez presji. Skup się na wartościowym contencie.

2. Odmieniaj.

Kolejna złota zasada, która wywodzi się już z historii rodzimego językoznawstwa. Polska mowa – trudna mowa? Absolutnie! Każde słowo należy odmieniać i to samo tyczy się słów kluczowych. Wyobrażasz sobie zdanie „Jeżeli potrzebujesz usługi sprzątanie domów Katowice, zadzwoń do nas”? Co pomyślałbyś po jego przeczytaniu, będąc na miejscu Internauty? To proste: że ktoś tu jest na bakier z naszą ojczystą mową. Dlatego z pełnym przekonaniem mówię, że możesz napisać „Jeżeli potrzebujesz usługi sprzątania domów w Katowicach, zadzwoń do nas”. Google Cię za to nie ukarze, a nawet pochwali – tak samo, jak Twoi odbiorcy. Bo jak pamiętasz zapewne z poprzedniego punktu, liczy się naturalność.

3. Używaj słów pokrewnych i epitetów.

Założę się, że o tym sposobie nie wie każdy copywriter czy SEO-wiec. Używanie pokrewnych słów i epitetów to kolejny sposób na walkę ze sztucznością treści. Nie musisz ciągle nabijać tekstu jednym i tym samym słowem kluczowym – możesz go lekko „podkręcić”, a nic złego z pozycją się nie stanie. Przykład? Oswojone już „sprzątanie domów” powtarzane na każdym kroku możesz zamienić na „dokładne sprzątanie domów”, „sprzątać domy i mieszkania”, „precyzyjne wysprzątanie domu”, „starannie sprzątamy domy i mieszkania” itd. Nietrudne, a skuteczne.

4. Umieszczaj frazy w strategicznych miejscach.

Z punktu widzenia Google dobrym rozwiązaniem będzie umieszczanie fraz w tytułach i śródtytułach (nagłówkach), ponieważ są bardziej widoczne i mają większe znaczenie dla pozycjonowania. Oczywiście znowu przypominam o byciu naturalnym, dlatego jeżeli słowo kluczowe nijak nie pasuje Ci do reszty wyboldowanej czy powiększonej treści, zrezygnuj z tego zabiegu. Ewentualnie pomyśl, jak można by przekształcić dany tytuł czy nagłówek tak, by użyć ów frazy.

5. Korzystaj ze znaków interpunkcyjnych.

Dobra wiadomość: roboty Google nie widzą znaków przestankowych, dlatego swobodnie możesz ich używać do rozdzielenia słów kluczowych w taki sposób, by nie zmieniać ich formy. O co chodzi? Jeżeli chcesz koniecznie wpleść w tekst dokładną frazę „pozycjonowanie stron śląsk” bez utraty naturalności treści, możesz to zrobić np. tak: „Skorzystaj z wartościowej usługi, jaką jest pozycjonowanie stron. Śląsk to miejsce naszego działania. Zapraszamy do kontaktu!” Ciekawy patent, prawda?