Jak prowadzić bloga firmowego

Jeśli już zdecydowałeś się na prowadzenie bloga firmowego, to zapewne wiesz, jakie korzyści może Ci przynieść. Aby tak się stało, musisz zwrócić uwagę m.in. na formę i treść. Czy wiesz, jak robić to dobrze? Podpowiedzi znajdziesz poniżej.

1. Nie zanudzaj.

Rozumiem, że nie znasz się jednocześnie na fizyce kwantowej, edytorstwie i prowadzeniu e-sklepu. Jednak nie o wiedzę omnibusa tu chodzi, a o sposób przekazywania informacji. Używaj ciekawych porównań, odwołań do aktualnych wiadomości (tzw. real-time marketing), czasem zamiast tekstu postaw np. na wyczerpującą infografikę albo krótki film video. Jeśli jesteś monotematyczny, przełam schemat czymś mniej zobowiązującym i związanym z Twoją działalnością. Nie rób tego jednak zbyt często, aby Twój blog nie zamienił się w skupisko przypadkowych treści.

2. Bądź systematyczny.

Blog to nie pamiętnik dojrzewającej nastolatki – nie musi być prowadzony codziennie (chyba że masz na to czas i chęci, to nie widzę przeciwwskazań). Ważne jednak, by był prowadzony regularnie. Twoi odbiorcy przyzwyczajają się do tej systematyczności, choć możesz tego nie zauważyć. Jeżeli brak Ci pomysłu na ciekawe treści, oto rada: lepiej pisać rzadziej, ale z sensem. Na naprawdę dobry wpis fani mogą poczekać.

3. Ustal swój cel.

Po co prowadzisz bloga? To pierwsze pytanie, które powinieneś sobie zadać przed przystąpieniem do tej czynności. Chcesz wykreować wizerunek eksperta, na bieżąco reagować na potrzeby odbiorców, a może zależy Ci tylko na dobrej treści pod pozycjonowanie lub content marketing? Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci w jego dalszym, prawidłowym funkcjonowaniu.

4. Dbaj o język.

Naturalne jest, by dostosować język wpisów do swoich odbiorców – w końcu chcesz być przez nich jak najlepiej zrozumiały. Nie bagatelizuj jednak powszechnie obowiązujących zasad związanych np. z ortografią i interpunkcją. Uwierz, że dla Twoich fanów nie ma nic bardziej drażniącego niż błąd ortograficzny, literówka w środku słowa albo przecinek w nieodpowiednim miejscu. Naprawdę.

5. Bądź sobą.

Chcesz się spodobać swoim adresatom – to jasne. Nie zapominaj jednak o tym, aby w tej całej gonitwie za ich uwagą nie zatracić własnej osobowości. Skoro to Twoi odbiorcy, to zaakceptują Cię takim, jakim jesteś! Zakazane są: wymuszone żarty, dziwne słowa (np. wywodzące się ze slangu), które nijak mają się do wizerunku Twojej marki oraz „przesadna inspiracja” (czytaj: jawne naśladowanie) konkurencji.