Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne strony jest coraz częściej wybieranym rodzajem pozycjonowania – zwłaszcza przed mikro i małe przedsiębiorstwa. Jaki proces kryje się pod tą nazwą i na czym konkretnie polega? Zapraszam do czytania!

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest takim rodzajem pozycjonowania, w którym w tworzeniu słów kluczowych dodaje się do nazwy produktu lub usługi nazwę miasta lub regionu, np. „pozycjonowanie Śląsk”. Pozycjonowanie lokalne pozwala reklamować się też na obszarze powiatu, gminy czy dzielnicy (co jest popularne w przypadku dużych miast).

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Przede wszystkim należy umiejętnie dobrać słowa kluczowe. W przypadku wspomnianego już pozycjonowania na Śląsku można też wybrać takie z nazwą konkretnego miasta znajdującego się w tym regionie (ważne: to nie musi być tylko miasto, w którym stacjonujesz. W przypadku usług internetowych pole do popisu jest większe, ponieważ z takich usług mogą też korzystać klienci z innych miejsc). Przykłady: „pozycjonowanie gliwice”, „pozycjonowanie śląsk”.

Wskazówka: przy wyborze słów kluczowych skorzystaj z darmowego narzędzia – Google Keyword Planner. Pokaże Ci, ile osób miesięcznie wyszukuje daną frazę, kiedy i jak długo (tzw. sezonowość) oraz podpowie dodatkowo podobne słowa.

Bardzo ważną kwestią w przypadku pozycjonowania lokalnego jest pojawianie się firmy w mapach Google. Aby tak się stało, najpierw należy zarejestrować ją w Google dla Firm (trzeba się przy tym uzbroić w cierpliwość, ponieważ weryfikacja adresu firmy za pomocą specjalnego kodu otrzymanego listem może potrwać nawet 2 tygodnie). Po weryfikacji zostanie stworzona strona profilowa firmy (tzw. wizytówka Google), na której możesz umieścić dodatkowe informacje w postaci opisu oraz dodać zdjęcia (koniecznie logo!). Podczas tworzenia opisu pamiętaj o słowach kluczowych.

Wskazówka: Chcesz, aby pozycjonowanie lokalne w Google przyniosło jak największe pozycje? Zachęć klientów do wystawienia Ci oceny w Twojej wizytówce. Możesz w zamian zaproponować im zniżkę na Twój produkt lub usługę.

Podczas tworzenia treści na stronę www weź pod uwagę kilka czynności, które mogą zwiększyć pozycje. Używaj nagłówków ze słowami kluczowymi, np. „Skuteczne pozycjonowanie na Śląsku”. Co bardzo ważne w tekstach na stronie – odmieniaj frazy (jak wyżej)! Treść musi wyglądać naturalnie i merytorycznie. Jeśli do tego spełnia wymogi SEO, to znaczy, że jest stworzona idealnie.

Wskazówka: Jeśli Twoja firma działa wyłącznie na terenie jednego miasta, to dane NAP (Name/Adress/Phone) powinny być umieszczone zarówno na podstronie „Kontakt”, jak i w stopce każdej strony na naszej witrynie. Jeśli jednak firma ma oddziały w różnych miastach, dla każdej siedziby stwórz odrębną podstronę „Kontakt”.

Ostatni element to tytuły i opisy stron (tzw. meta title i meta description). Jeśli chodzi o tytuł, powinien wyglądać następująco: „Nazwa podstrony – Firma, miasto i/lub dzielnica”. Jego maksymalna długość to 70 znaków (nie więcej, bo tytuł zostanie ucięty w wyszukiwarce). Z kolei opis powinien zawierać informacje o firmie oraz treść reklamową skłaniającą do odwiedzenia strony. Jego maksymalna długość to 160 znaków.

Wskazówka: w opisie możesz umieścić słowa kluczowe, ale nie musisz. Wynika to z tego, że umieszczone w tym miejscu nie mają wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce.

Zastanawiasz się, jak prezentuje się standardowy cennik pozycjonowania lokalnego? Najczęściej jest to kwestia indywidualnie ustalana z klientem. Skontaktuj się ze mną i dowiedz się więcej!