Case study

Pozycjonowanie lokalne: expertsnu.pl

Informacje ogólne

  • Firma: Expert Snu
  • Charakterystyka: Sklep internetowy z wyposażeniem sypialni (materace, łóżka, kołdry poduszki, pościel)
  • Domena: expertsnu.pl (rejestracja 2014)
  • Początek współpracy: Styczeń 2019

Opis problemu

Główny problem: Bardzo słaba widoczność w wyszukiwarce Google, brak uporządkowanych działań SEO i linkbuildingu, zaprzepaszczenie potencjału domeny i firmy.

Biorąc pod uwagę kwestie SEO: optymalizacja treści, optymalizacja kwestii technicznych w momencie nawiązywania naszej współpracy strona expertsnu.pl była w kiepskiej kondycji. Przekładało się to na jej widoczność w wyszukiwarce Google, która (biorąc pod uwagę ogromny potencjał produktowy) była bardzo niska.

Zakres wykonanych działań

Bardzo dokładnie wszystko przeanalizowałem. Przede wszystkim wykonałem research słów kluczowych, biorąc pod uwagę pełną ofertę firmy. Dzięki tej analizie przygotowałem odpowiednią architekturę informacji, co było jednym z ważniejszych czynników mających wpływ na późniejsze sukcesy.

Następnie wykonałem audyt SEO, w którym znalazłem masę błędów w zakresie optymalizacji technicznej. Błędy zostały wyeliminowane, a następnie rozpocząłem budowanie treści w obrębie całej strony internetowej (opisy kategorii, podkategorii, produktów, strona z lokalizacjami oraz wpisy na blogu).

Niezwykle istotnym czynnikiem jest regularna optymalizacja strony w metodologii data-driven SEO. Po utworzeniu poprawnej architektury informacji, optymalizacji SEO oraz treści, optymalizacja data-driven SEO to BARDZO ważny element całego procesu pozycjonowania.

Sporą uwagę przykładam w tym projekcie do pozyskiwania odnośników (są to głównie artykuły sponsorowane, ale pamiętam również o tym by profil linków był zróżnicowany, ponieważ w moim odczuciu to bardzo ważne).

Lista wykonanych działań:

  • Research słów kluczowych
  • Audyt SEO
  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja SEO
  • Optymalizacja data-driven SEO